Název: Name: | Tupolev ANT-46 (DI-8) | Tupolev ANT-46 (DI-8) |
Originální název: Original Name: | Туполев АНТ-46 (ДИ-8) | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1935-DD.07.1935 Závod pokusných konstrukcí, Moskva | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1935-DD.07.1935 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 01.08.1935 | |
Osádka: Crew: | 3 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 3487 kg | 7688 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 5291 kg | 11665 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 5533 kg | 12198 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 20,300 m | 66ft 7in |
Délka: Length: | 12,240 m | 40ft 2in |
Výška: Height: | 3,640 m | 11ft 11,33in |
Plocha křídla: Wing Area: | 55,70 m2 | 599.55 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 94,991 kg/m2 | 19.46 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Gnome-Rhône 14Krsd "Mistral Major" vzduchem chlazený dvojhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 625 kW (850 k) a 640 kW (870 k) v h= 3 200 m. Vrtule dvoulistá dřevěná o průměru 3 400 mm | Gnome-Rhône "Mistral Major" K-14 fourten--cylinder air-cooled two-row radial engine rated at 838 hp for take-off and 859 hp at 10,500 ft, driving a two-blade wooden propellers of 11ft 2in diameter. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 745 l | 163.9 UK gallons (196.8 US gallons) |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 388 km/h v 4250 m | 241.1 mph in 13944 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 11,5 min do 5000 m | 11,5 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 8570 m | 28117 ft |
Dolet: Range: | 1780 km | 1106 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný bezzákluzový kanón APK-4 ráže 76,2 mm v křídlech, každý s 15 granáty, 1x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm v kořeni pravého křídla, s 800 náboji, 1x pohyblivý kulomet ŠVAK ráže 12,7 mm v předním střelišti, 1x pohyblivý kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm ve hřbetním střelišti a 1x pohyblivý kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm ve spodním střelišti. Pumový náklad: 250 kg pum v pumovnici. | Two fixed forward-firing 3 inch Kurchevski APK-4 recoilless cannon mounted in the wings, 15 rpg, one fixed forward-firing 0.3 inch ShKAS machine-gun in root of the the right wing, 800 rounds, one flexible forward-firing 0.5 inch ShVAK machine-gun in the nose, one flexible rearward-firing 0.3 inch ShKAS machine-gun in dorsal position and one flexible 0.3 inch ShKAS machine-gun in the ventral position. Bomb load: Up to 551 lb bombs in the bomb bay. |
Uživatelské státy: User States: | SSSR | Soviet Union |
Poznámka: Note: | ANT-46 (DI-8) byl navržen jako doprovodný stíhač pro rychlé bombardéry SB-2. Tovární zkoušky trvaly do června 1936, potom bylo nutno změnit výzbroj, protože vývoj bezzákluzových kanónů byl zastaven. Letoun prošel rozsáhlejšími úpravami, byly nainstalovány motory AM-34, opraveny byl ocasní plochy a výzbroj měla být tvořena čtyřmi kanóny ŠVAK v křídlech, nebo pěticí těchto kanónů pod trupem. Upravený letoun byl označen jako DI-8bis. | ANT-46 - three-seat heavy fighter, similar to ANT-40 but powered by two imported Gnome-Rhône 14K engines. One prototype, with designation DI-8 first flown in August 1935, but abandoned after abandonment of Leonid Kurchevsky's recoilless rifle projects and his subsequent arrest. |
Zdroje: Sources: | ru.wikipedia.org https://www.aviastar.org/air/russia/ant-46.php https://www.airwar.ru/enc/fww2/di8.html ww2drawings.jexiste.fr https://ram-home.com/ram-old/di-8.html www.scribd.com archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |